Returer och reklamationer

Returer och Reklamationer

Om du har några frågor gällande returer/återköp och reklamationer,
vänligen kontakta oss. -- >

Klicka här:

För att skriva ut Returformulär PDF som skall fyllas i.

Mail:
support@sexleksakeroutlet.se
( om du mailar bilder dessa får vara en maxgräns på 1 MB för filbilagor. )

  • strörre bilder & video på reklamation vänligen maila till: info@sexleksakeroutlet.se

Telefon:
Vår trevliga Kundtjänst på tel 042-499 86 16 - telefontid 10:00 -16:30
(Lunchstängt 12-13)


När vi mottagit detta meddelande informerar vi dig om hur vi går vidare med din retur/reklamation.

OBS! Kontrollera först - Vanliga fel & hanterings instruktioner:

  1. Är batterier rätt placerade? - Ja det händer faktiskt den bästa att man sätter i dom fel.
  2. Ibland finns skyddsplast / pappersbit, som måste avlägsnas, annars får batterierna inte kontakt.
    - Detta är vanligt där batterier ingår tex bullets! -Vrid därefter den i rätt läge så att den får kontakt.
  3. USB laddare - Använd din smart-phone adapter istället för dator!
    (Dator har olika USB standarder, samt måste vara igång.. mm )
  4. Testat sk. travellock -Vissa produkter måste man "hålla inne" knappen 3 sek för att stänga av/på tex OVO:s produkter
    ( OVO har för övrigt 15års garanti )
  5. Medföljande batterier skall ses som sk. funktions testbatterier - dvs dessa har kortare livstid.
    Dom fungerar ett par gånger - I bästa fall håller dom länge, men sedan är det köparens ansvar att köpa nya. För produkter där batterier medföljer lämnas ingen garanti gällande batteriernas prestanda. Medföljande batterier är så gott som alltid lågpresterande testbatterier.
  6. Vissa sexleksaker måste man vrida lite hårdare för att de ska komma i "rätt" läge - Tex Rocks-Off bullets.
  7. Det är ofta vi får samtal där man klagar på att den inte fungerar, var på vi påvisar detta så fungerar den igen.

Skicka ALLTID mail till - support@sexleksakeroutlet.se - INNAN du skickar tillbaka !
Invänta svar ifrån oss, du får svar inom 24timmar ( helger 48timmar )

I dom fall vi gjort fel eller att vi godtagit orsak - mot uppvisande av bild via mail till oss.
Kan vi skicka en retursedel på mail till dig som du kan skriva ut på din hemma skrivare, så löser vi det smidigt .

Returer/Återköp
Vi erbjuder dig en 30 dagars ångerrätt från och med den dag då din beställning levererats (gäller byte till annan vara alternativt pengarna tillbaka).
Returfrakt står du själv för - Vi erbjuder fri frakt från oss till dig - ej Returfrakten

OBS LÄS VIKTIG INFORMATION ! -För allas trygghet gäller detta

  • Din ångerrätt gäller endast om och när din vara/dina varor returneras till oss i samma antal eller i samma skick som när du fick den/dem.
    Om du öppnar förpackningen till en intimprodukt kan du inte längre returnera din vara. Detta av hygieniska skäl.
  • Du kan öppna/bryta förpackningen om det gäller varor som inte är avsedda för intimt bruk, eller DVD - så länge du returnerar dem till samma antal och i ursprungligt skick.
  • Din ångerrätt upphör även om det är uppenbart att varan/produkten har använts på ett sätt som uppenbart reducerar dess värde.
  • Underkläder med "trosdel" måste man be om plombering, eller när det finns en underdel i underklädes-set:et
    - Underkläder är ett undantag i returrätten. Endast med plombering då har man rätt att göra en retur. Detta är viktigt för allas säkerhet.
  • Lådan som produkten låg i får inte vara trasig eller bruten plomberings i tejpen. Dom flesta intimprodukter ligger i genomskinliga lådor av anledning att man skall kunna titta men inte röra på produkten. Så fort varan är upp plockad så förlorar man rätten till att göra en retur.
  • Returrätt gäller inte för produkter som man kan förtära/äta/medicin enligt svensk lag


Returvaror bör sändas med spårbar och frakt till adressen:

EPRIX AB
Grustagsgatan 1D
254 64 Helsingborg

Använd denna mail som mottagare

info@eprix.se

RETURSEDEL ATT SKRIVA UT
Boka frakt online med posten klicka härKlicka och Skriv ut Returformulär


OBS Returformulär är endast till för ge information till oss om vad din retur innehåller

Har du inte möjlighet att skriva ut retursedel så kan du lämna skriftligt ett meddelande i paketet du skickar som då skall innehålla följande information: namn, adress, telefonnummer, ordernummer, produktnummer samt titel på de produkter som du vill returnera

VIKTIGT ATT LÄSA !!! Vad gäller om jag vill returnera eller byta en vara?

Vid retur får förpackningen inte vara bruten eller skadad. Produkten får absolut inte vara provad, rörd eller använd. Ångerrätten gäller för funktionskontrollerad men EJ använd vara.

Medföljande batterier skall ses som sk. funktions testbatterier - dvs dessa har kortare livstid. Dom fungerar ett par gånger - I bästa fall håller dom länge, men sedan är det köparens ansvar att köpa nya. Skulle funktions batterierna vara slut, har vi förbehåll att skicka nya till dig.

Skriv returorsak på följesedeln och lägg med den i samma försändelse som varan/varorna du returnerar.
För återbetalning skriver med KLARNA Faktura, Kreditkort eller BANK. Du står själv för returportot.
Returrätt gäller ej för öppnade filmer och underkläder med tros del.

Följande poster kan INTE returneras, om dom inte är obrutna i sin originalförpackning och oanvända
  • Kondomer
  • Sexleksaker
  • Smörjmedel & glidmedel
  • Massageoljor
  • Hygienartiklar
  • Underkläder med trosor eller där trosdel ingår ( för allas säkerhet - du måste be om plombering för att ha rätt till retur )
  • DVD
  • Böcker, spel
  • Ätbara produkter

När du gör en retur är det mycket viktigt att du, inkluderar ovan retursedel eller följesedeln som skickades med din beställning. På den kan du även ange orsaken till returen, dina uppgifter och om du eventuellt vill byta mot ny produkt. Det kommer att ta ca 5 -10 arbetsdagar från det att vi mottagit ditt paket för pengarna att komma in på ditt konto. Du bör returnera paketet med spårbar frakt med posten eller Schenker - Detta kan komma att ta upp till 7 arbetsdagar att nå oss. där efter börjar returprocessen.

( Skickar du med Schenker/ Privatpaket.se - Välj Drottninghög ICA som utlämningsställe )

Vår Returadress är:
EPRIX AB
Grustagsgatan 1D - Port 2
254 64 Helsingborg
info@eprix.se (som mail-adress )



Observera att vi inte accepterar postförskott på returer.

Så snart vi har tagit emot din försändelse/vara och konstaterat att den uppfyller kraven för ångerrätten, kommer försäljningsbeloppet återföras till ditt kreditkort eller bankkonto.
( Eller annullering av faktura på KLARNA)

Den enda kostnad är som du får stå för är returportot ev frakt

Spara kvittot och eventuellt kollinummer när du returnerar en vara till oss så att du kan dokumentera att du har skickat returen till oss.


Reklamationsrätt
Vi erbjuder dig 3 års reklamationsrätt enligt konsument köplagen. Rätten att reklamera gäller inte om din vara gått sönder eller skadats som en följd av oaktsamhet, bristande underhåll, våld eller oaktsamhet. Vissa intimprodukter räknas som förbrukningsvaror och har en naturlig kortare livslängd pga av dess förskaffenhet och användningsområde.

Så här säger konsumentköplagen:

Reklamera en vara om den visar sig ha varit trasig från början

Sexmånadersregeln

Företaget ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig. Ett fel som visar sig inom sex månader antas ha funnits där från början om inte företaget kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Efter sex månader är det du som ska bevisa att det är ett ursprungligt fel på varan.

Företaget är inte ansvarig för fel som du har orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du har vanvårdat varan.

Bistå med ditt ordernummer från din beställning och en detaljerad beskrivning av felet. Därefter överväger vi om varan ska skickas in för reklamation eller om felet kan åtgärdas utan att du behöver returnera varan.
Enklast är om du kontaktar oss på support@sexleksakeroutlet.se med bild eller video. Då kan vi snabbare se om du behöver skicka in produkten eller inte. Oftast är det bara nödvändigt att returnera den defekta varan i osäkra fall eller när tillverkaren kräver det, som du i dessa fall av hygieniska orsaker gärna får returnera en plastpåse

Allmänna villkor vid garanti och reklamation:

  • Om SexleksakerOutlet bedömer att varan är felfri returneras den mot tur- och returfraktkostnad samt vår felsökningskostnad á 295 kr inkl. moms.
  • Din reklamation måste meddelas till oss inom rimlig tid efter att du upptäckt skadan/defekten.
  • Medföljande batterier skall ses som testbatterier och därmed inget större krav på att fungera en längre tid
  • Rätten att reklamera gäller inte om din vara gått sönder eller skadats som en följd av oaktsamhet, onormalt användande, bristande underhåll & skötsel, våld eller oaktsamhet.
  • Vissa intimprodukter räknas som förbrukningsvaror och har en naturlig kortare livslängd pga av dess förskaffenhet och användningsområde.

    Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi deras rekommendation oavkortat i ärendet.
Vi står för returportot inom rimliga gränser då vi godkänt returen.
  1. Om du vill byta till en annan produkt för samma värde betalar vi returportot.
  2. Om du vill få pengarna i retur betalar du själv returportot.

Innan du returnerar din vara, vänligen kontakta oss via e-post: support@sexleksakeroutlet.se.
Observera att vi inte accepterar postförskott.

Vi återbetalar dina pengar genom att föra över dem till det sätt du betalade med vi KLARNA eller Payson
som i sin tur för över det på ditt kreditkort eller bankkonto.



Felaktig beställning -Vi fixar det !

Om du mottar en felaktig eller ofullständig beställning, vänligen kontakta oss så löser vi problemet så fort vi kan. - Maila en bild på det du fått ( max 1mb stor bild )
Kundvård är en viktig del i vår policy - Så maila oss så tar vi tag i det direkt.
Vi skicka dig en retursedel på mail från Postnord som du enklet kan skriva ut med vanlig skrivare.
( i dom fall du måste låna en skrivare - Så kan det vara bra att veta att det står Endast EPRIX som mottagare, så det är diskret att skicka tillbaka )


Outhämtad paket & ej mottagen leverans - det kan uppstå avgifter du gärna vill undvika
Vid outhämtade paket så debiterar vi dig för endast våra omkostnader + verklig fraktkostnad.
(Speciellt viktigt är detta när du köpt sk Frifrakt - Då tar vi direkt ut den verkliga fraktkostnaden )

Vi försöker alltid lösa det till det bästa för dig som kund. Vill du ha paketet igen, så tar vi betalt vad det kostar att skicka på nytt.

Allt kan hända, men hör du inte av dig eller svara på mail, då förbehåller vi oss att ta betalt för våra administrativa omkostnader 150kr + verklig fraktkostnad , då vi subventionerar fraktkostnader över 799kr är detta extra viktigt att tänka på. Speciellt vid dyra dockor och andra varor som väger mycket.
( Admin avg 150kr + frakt )

Outhämtat paket vid FRI FRAKT = 150kr + verklig fraktkostnad ( Minst 250kr )

Goodwill erbjudande i dom fall vi tagit ut outhämtat paket avgift
( vi erbjuder kunder att handla för 150kr i vår butik i dom ifall som vi har tagit ut denna avgift - detta reglerar i manuellt i den nya ordern )

Viktigt att tänka på vid DHL & BRING leveranser som kan levereras som diskret direktleverans vid angiven leveransadress.

Kontakta DHL Express kundservice ring DHL på 0771-345 345 vardagar 07:00 – 19:00 (välj #2 för DHL Express) och ang ditt 10 siffriga Waybill nummer,
så kan dom hjälpa er om ni vill bestämma annan tid eller annan leverans adress.



Friskrivningsklausul & Köpvillkor

Köpvillkor vid små fel enligt nedanstående punkter & uppenbara prisfel och vi inte märker detta, kommer ändå våra rättigheter att gälla, om du vid ett annat tillfälle bestrider dessa bestämmelser.

  • Färger på produkter som inte kan ge exakta nyanser mellan verkligheten och personliga inställningar i data skärm.
  • Avrundningar mellan olika måttenheter på vår webbsida tex mm cm och inch. - detta skall ses som en indikation.
  • Vi har rätten att avbryta ett köp när det blivit fel prissättning som beror på ett mänskligt misstag / data inhämtning - där detta är uppenbart !

Vi försöker att vara så tillmötesgående så gott det går till dig som kund

Detta kan även vara färger på produkter som inte kan ge exakta nyanser mellan verkligheten och personliga inställningar i data skärm. Även när det gäller avrundningar mellan olika måttenheter på vår webbsida mm cm och inch.


OM DU VILL HA DITT PAKET IGEN - I FALL DU GLÖMT HÄMTA UT DET -

Dom fallen du glömt att hämta ditt paket och vill ha det igen - Där erbjuder vi för 50kr att skicka det igen & och på så sätt undviker du Outhämtat paket avgift på minst 150kr som vi annars kommer att ta ut.

Vårt konto: Bankgiro 558-3778 (Eprix AB) - (Maila oss när du betalat - Så vi kan kontrollera )