Varukorg
✓ Outlet priser ✓ Diskreta paket ✓ Snabb leverans

Returer och reklamationer

Returer och Reklamationer

Kontakta oss alltid innan du skickar en retur eller reklamation [email protected]

Observera att vi inte accepterar postförskott på returer. Skicka aldrig en retur som rekommenderat brev/paket då kommer paketet inte fram till oss.

Vanliga frågor och funderingar gällande retur

Min produkt är trasig, hur gör jag då?

Kontakta oss om din produkt är trasig. Enklast är att du gör detta per mejl till [email protected]. När du skickar mejl till oss ha gärna med det ordernummer som finns på din orderbekräftelse, ditt fullständiga namn och adress samt att du berättar vad som är fel på din produkt (skicka gärna med en bild om det kan beskriva felet). Så fort vi får din felanmälan så kommer vi kontakta dig.

OBS skicka inte in en reklamation eller returnera en vara utan att vi svarat eller hanterat ditt ärende. Glöm inte att kontrollera och felsöka dina vara noga, ofta är det vanliga användarfel som är orsak till att varan inte fungerar, som tex felinsatta batterier.

Min beställning eller en vara i min beställning saknas, hur gör jag då?

Saknas något i din leverans, fick fel vara eller om du har inte fått din leverans alls, då rekommenderar vi er att kontakta oss per mejl ([email protected]) eller telefon (042-499 86 16). Tänk på att det enbart är genomsnittliga leveranstider och att det kan ta lite längre tid i enstaka fall.

Jag ångrar mitt köp! Kan jag stoppa ordern från att att skickas?

Vi vill ge dig en snabb leverans och plockar orders så fort de kommer in i systemet. Risken är att vi redan har plockat din order och då kan vi tyvärr inte stoppa den. Ring vår kundtjänst så fort du kan om du vill stoppa en order så gör vi vårt bästa för att ordna det.

Kan jag ångra köpet på beställningen jag fått hem?

Absolut går det att ångra ett köp. Hos oss har du 30 dagras returrätt.

Hos oss gäller följande för att kunna skicka tillbaka varor i retur:

  • Förpackningen på produkten får inte vara bruten eller skadad, dvs du får absolut inte returnera en öppnad förpackning
  • Om det finns en plombering så den absolut inte vara bruten
  • Returrätt gäller ej underkläder eller film
  • Du som köpare står för returkostnaden själv

Innan du skickar en retur  behöver du kontakta vår kundservice per mejl eller telefon. När du skickar en retur så måste du skicka med information om dig själv så att vi vet vem returen avser när den kommer till oss.

Har du inte kvar din följesedel kan du bifoga ett skriftligt meddelande med följande information:

  • För- och efternamn
  • Adress
  • Order- och artikelnummer för varorna det gäller

Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning.

Egenkontroll av produkt

Många gånger är produkten inte trasig utan ett enkelt användarfel gör att du inte får den att fungera.

OBS! Kontrollera först – Vanliga fel & hanterings instruktioner:

  1. Är batterier rätt placerade? – Ja det händer faktiskt den bästa att man sätter i dom fel.
  2. Ibland finns skyddsplast / pappersbit, som måste avlägsnas, annars får batterierna inte kontakt.
    – Detta är vanligt där batterier ingår tex bullets! -Vrid därefter den i rätt läge så att den får kontakt.
  3. USB laddare – Använd din smart-phone adapter istället för dator!
    (Dator har olika USB standarder, samt måste vara igång.. mm )
  4. Testat sk. travellock -Vissa produkter måste man ”hålla inne” knappen 3 sek för att stänga av/på tex OVO:s produkter
  5. Medföljande batterier skall ses som sk. funktions testbatterier – dvs dessa har kortare livstid.
    Dom fungerar ett par gånger – I bästa fall håller dom länge, men sedan är det köparens ansvar att köpa nya. För produkter där batterier medföljer lämnas ingen garanti gällande batteriernas prestanda. Medföljande batterier är så gott som alltid lågpresterande testbatterier.
  6. Vissa sexleksaker måste man vrida lite hårdare för att de ska komma i ”rätt” läge – Tex Rocks-Off bullets.
  7. Det är ofta vi får samtal där man klagar på att den inte fungerar, var på vi påvisar detta så fungerar den igen.

Skicka alltid mail till – [email protected] – innan du returnerar en produkt
Invänta svar ifrån oss, vi ger får svar inom 24 timmar (gäller ej över helgen)

Returvaror bör sändas med spårbar och frakt till adressen:

PUREFUN COMMERCE AB

MOSSVÄGEN 10

314 41 TORUP

Använd denna mail som mottagare

[email protected]

Boka frakt online med posten klicka här
OBS Returformulär är endast till för ge information till oss om vad din retur innehåller

Hanteringstid för returer

Det kommer att ta ca 5 -10 arbetsdagar från det att vi mottagit ditt paket för pengarna att komma in på ditt konto. Du bör returnera paketet med spårbar frakt. – Detta kan komma att ta upp till 7 arbetsdagar att nå oss, därefter börjar returprocessen.

Reklamationsrätt

Vi erbjuder dig 3 års reklamationsrätt enligt konsument köplagen. Rätten att reklamera gäller inte om din vara gått sönder eller skadats som en följd av oaktsamhet, bristande underhåll, våld eller oaktsamhet. Vissa intimprodukter räknas som förbrukningsvaror och har en naturlig kortare livslängd pga av dess förskaffenhet och användningsområde.

Så här säger konsumentköplagen:

Reklamera en vara om den visar sig ha varit trasig från början.

Sexmånadersregeln

Företaget ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig. Ett fel som visar sig inom sex månader antas ha funnits där från början om inte företaget kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Efter sex månader är det du som ska bevisa att det är ett ursprungligt fel på varan.

Företaget är inte ansvarig för fel som du har orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du har vanvårdat varan.

Bistå med ditt ordernummer från din beställning och en detaljerad beskrivning av felet. Därefter överväger vi om varan ska skickas in för reklamation eller om felet kan åtgärdas utan att du behöver returnera varan.
Enklast är om du kontaktar oss på [email protected] med bild eller video. Då kan vi snabbare se om du behöver skicka in produkten eller inte. Oftast är det bara nödvändigt att returnera den defekta varan i osäkra fall eller när tillverkaren kräver det, som du i dessa fall av hygieniska orsaker gärna får returnera en plastpåse

Allmänna villkor vid garanti och reklamation:

  • Om SexleksakerOutlet bedömer att varan är felfri returneras den mot tur- och returfraktkostnad samt vår felsökningskostnad á 295 kr inkl. moms.
  • Din reklamation måste meddelas till oss inom rimlig tid efter att du upptäckt skadan/defekten.
  • Medföljande batterier skall ses som testbatterier och har därmed inget större krav på att fungera en längre tid
  • Rätten att reklamera gäller inte om din vara gått sönder eller skadats som en följd av oaktsamhet, onormalt användande, bristande underhåll & skötsel, våld eller oaktsamhet.
  • Vissa intimprodukter räknas som förbrukningsvaror och har en naturlig kortare livslängd pga av dess förskaffenhet och användningsområde.

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi deras rekommendation oavkortat i ärendet.

Outhämtad paket & ej mottagen leverans – det kan uppstå avgifter du gärna vill undvika
Vid outhämtade paket som går i retur till oss debiterar vi dig för endast våra omkostnader + verklig fraktkostnad (150 kr).

Vi försöker alltid lösa det till det bästa för dig som kund. Vill du ha paketet igen, så tar vi betalt för vad det kostar att skicka på nytt.

Friskrivningsklausul & Köpvillkor

Köpvillkor vid små fel enligt nedanstående punkter & uppenbara prisfel och vi inte märker detta, kommer ändå våra rättigheter att
gälla, om du vid ett annat tillfälle bestrider dessa bestämmelser.

  • Färger på produkter som inte kan ge exakta nyanser mellan verkligheten och personliga inställningar i data skärm.
  • Avrundningar mellan olika måttenheter på vår webbsida tex mm cm och inch. – detta skall ses som en indikation.
  • Vi
    har rätten att avbryta ett köp när det blivit fel prissättning som
    beror på ett mänskligt misstag / data inhämtning – där detta är
    uppenbart!
  • Vid reklamation av en vara som vi inte kan ersätta av olika anledningar (tex att produkt utgått ur sortimentet eller liknande) , i dessa fall erbjuder vi en liknade produkt som är bättre eller tillgodo av samma summa i butiken som du kan köpa för.
  • Om man returnerar en produkt som ingick i en paketerbjudande/deal eller fått köpa en produkt för ett kraftigt reducerat pris – eller fått en gratis produkt. Då har vi rätten att debitera fullt pris på den reducerade varan eller gratis produkten om du väljer att behålla dessa produkter.