Varukorg
✓ Outlet priser ✓ Diskreta paket ✓ Snabb leverans

Reklamationer & Garanti på Sexleksaker

Reklamationsrätt av Intimprodukter & Sexleksaker

  1. Kontrollera vanliga fel först
    Läs mer nedan:
  2. Sexmånadersregeln – Maila en bild på problemet + beskrivning ( så löser vi detta snabbt & smidigt )
    Läs mer nedan:
  3. Vi följer lagen om reklamationsrätt och vi erbjuder dig 3 års reklamationsrätt enligt konsument köplagen.
    Läs mer nedan:
  4. Rätten att reklamera gäller inte om din vara gått sönder eller skadats som en följd av oaktsamhet, bristande underhåll, våld eller oaktsamhet.
    Läs mer nedan:
  5. Vissa intimprodukter räknas som förbrukningsvaror och har en naturlig kortare livslängd pga av dess förskaffenhet och användningsområde.
    Läs mer nedan:
  6. Vi erbjuder nästan alltid en Goodwill lösning på ditt problem
    Läs mer nedan:

LÄS MER HÄR:
1) OBS! Kontrollera först
Vanliga fel & hanterings instruktioner:

  1. Är batterier rätt placerade? – Ja det händer faktiskt den bästa att man sätter i dom fel.
  2. Ibland finns skyddsplast / pappersbit, som måste avlägsnas, annars får batterierna inte kontakt.
    – Detta är vanligt där batterier ingår tex bullets! -Vrid därefter den i rätt läge så att den får kontakt.
  3. USB laddare – Använd din smart-phone adapter istället för dator!
    (Dator har olika USB standarder, samt måste vara igång.. mm )
  4. Testat sk. travellock -Vissa produkter måste man ”hålla inne” knappen 3 sek för att stänga av/på tex OVO:s produkter
    ( OVO har för övrigt 15års garanti )
  5. Medföljande batterier skall ses som sk. funktions testbatterier – dvs dessa har kortare livstid.
    Dom fungerar ett par gånger – I bästa fall håller dom länge, men sedan är det köparens ansvar att köpa nya.
    För produkter där batterier medföljer lämnas ingen garanti gällande batteriernas prestanda. Medföljande batterier är så gott som alltid lågpresterande testbatterier.
  6. Vissa sexleksaker måste man vrida lite hårdare för att de ska komma i ”rätt” läge – Tex Rocks-Off bullets.
  7. Det är ofta vi får samtal där man klagar på att den inte fungerar, var på vi påvisar detta så fungerar den igen.

Skicka ALLTID mail till – [email protected] – INNAN du skickar tillbaka !
Om du skickar en bild får denna vara 1 MB

Invänta svar ifrån oss, du får svar oftast inom 24timmar ( helger 48timmar )

I dom fall vi gjort fel eller att vi godtagit orsak – mot uppvisande av bild via mail till oss. Kan vi skicka en retursedel på mail till dig som du kan skriva ut på din hemma skrivare, så löser vi det smidigt.


2 ) Sexmånadersregeln

Reklamera en vara bör göras inom 6månader om den visar sig ha varit trasig från början.

Så här säger konsumentköplagen:

Företaget ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig. Ett fel som visar sig inom sex månader antas ha funnits där från början om inte företaget kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Efter sex månader är det du som ska bevisa att det är ett ursprungligt fel på varan. Företaget är inte ansvarig för fel som du har orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du har vanvårdat varan.

Du kan läsa mer här på denna oberoende sida om konsumentköplagen

Bistå med ditt ordernummer från din beställning och en detaljerad beskrivning av felet. Därefter överväger vi om varan ska skickas in för reklamation eller om felet kan åtgärdas utan att du behöver returnera varan.
Enklast är om du kontaktar oss på [email protected] med bild eller video. Då kan vi snabbare se om du behöver skicka in produkten eller inte. Oftast är det bara nödvändigt att returnera den defekta varan i osäkra fall eller när tillverkaren kräver det, som du i dessa fall av hygieniska orsaker gärna får returnera en plastpåse

Allmänna villkor vid garanti och reklamation:

  • Om SexleksakerOutlet bedömer att varan är felfri returneras den mot tur- och returfraktkostnad samt vår felsökningskostnad á 295 kr inkl. moms.
  • Din reklamation måste meddelas till oss inom rimlig tid efter att du upptäckt skadan/defekten.
  • Medföljande batterier skall ses som testbatterier och därmed inget större krav på att fungera en längre tid
  • Rätten att reklamera gäller inte om din vara gått sönder eller skadats som en följd av oaktsamhet, onormalt användande, bristande underhåll & skötsel, våld eller oaktsamhet.
  • Vissa intimprodukter räknas som förbrukningsvaror och har en naturlig kortare livslängd pga av dess förskaffenhet och användningsområde.
  • Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi deras rekommendation oavkortat i ärendet.

Vi står för returportot inom rimliga gränser då vi godkänt returen.

  1. Om du vill byta till en annan produkt för samma värde betalar vi returportot.
  2. Om du vill få pengarna i retur betalar du själv returportot.

Innan du returnerar din vara, vänligen kontakta oss via e-post: [email protected].